دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی

دکتر احمد سام دلیری


سوابق آموزشي، پژوهشي و اجرائي و فرهنگی

 

 

الف- اطلاعات فردي و سوابق تحصيلي:

نام و نام خانوادگي:           احمد سام دلیری                            تولد: 14/08/1359

محل تولد: قم

 

 

- مقاطع تحصيلي و مدارک کسب شده

رديف

مدرك تحصيلي

رشته تحصيلي

سال

محل

1

كارشناسي

مهندسی اقتصاد کشاورزی

1382

دانشگاه شهید باهنر کرمان

2

كارشناسي ارشد

مهندسی اقتصاد کشاورزی

1384

دانشگاه تربیت مدرس تهران

3

دكتري تخصصی

مهندسی اقتصاد کشاورزی- اقتصاد منابع طبیعی

1392

دانشگاه تربیت مدرس تهران

- عنوان پايان نامه كارشناسي ارشد:

پیش بینی نرخ رشد و نرخ تورم در بخش کشاورزی ایران

Forecasting Growth Rate and Inflation Rate in Agricultural Sector of Iran

 

- عنوان رساله دكتري:

ارزشگذاري کل اقتصاديآب در غرب استان مازندران

Total Economic Valuation of Water in western of Mazandaran Province, Iran

 

ب- سوابق آموزشي:

- تدریس دروس اقتصادی (اقتصاد خرد، اقتصاد کلان، اقتصاد توسعه، مالیه عمومی، کلیات اقتصاد) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نوشهر و چالوس (2 سال)

- تدریس درس مبانی علم اقتصاد در دانشگاه طبرستان(موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی)

- تدریس دروس اقتصادی (اقتصاد خرد، اقتصاد کلان) در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج(2 سال)

- دستیار آموزش و پژوهش. گروه اقتصاد کشاورزی. دانشکده کشاورزی. دانشگاه تربیت مدرس

 

ج- سوابق اجرائي:

 

د- سوابق پژوهشی:

د-1 طرح های مطالعاتی و پژوهشی

 

1

ارزیابی اقتصادی و اجتماعی اجرای آبیاری قطره‌ای در باغات مرکبات مازندران

Economic and social evaluation of drip irrigation in citrus orchards of Mazandaran

طرح استانی

2

تعیین الگوی بهینه کشت مرکبات در استان مازندران

Determination of optimum crop pattern of citrus in mazaandaran province

طرح استانی

3- رتبه بندی مسائل و محدودیتهای موجود صنعت مرکبات کشور به تفکیک استانها و کل کشور. پروژه تحقیقاتی موسسه مرکبات کشور. تدوین برنامه راهبردی محصول مرکبات. فصل چهارم.

4- تهیه و تدوین گزارش((بررسی وضعیت موجود مرکبات کشور از منظر اقتصادی)). تدوین برنامه راهبردی محصول مرکبات

5- تهیه و تدوین ((عناوین و اولویت بندی طرحهای محوری مرتبط با اهداف اقتصادی- اجتماعی مرکبات)). تدوین برنامه راهبردی محصول مرکبات.

6- تهیه و تدوین راهکارهای اجرایی مربوط به مشکلات و محدودیتهای بخش اقتصادی صنعت مرکبات. تدوین برنامه راهبردی محصول مرکبات

7- تهیه و تدوین((شناسایی و اولویت بندی محدودیتهای موجود صنعت مرکبات ایران)). تدوین برنامه راهبردی محصول مرکبات.

8- بررسی مدیریت بازاریابی و صادرات محصولات مرکبات استان مازندران. طرح پژوهشی موسسه تحقیقات مرکبات کشور

9- پیش بینی قیمت و مقدار تقاضای مواد غذایی منتخب در سبد غذایی خانوار با استفاده از روش ARIMA و روشهای هموار سازی. طرح تحقیقاتی موسسه پژوهشهای اقتصاد ایران. دانشگاه علامه طباطبایی.

 

د- 2 مقالات همایشی

1- تحلیل اقتصادی بازاریابی مرکبات ایران(مطالعه موردی استان مازندران). هفتمین کنفرانس دوسالانه اقتصاد کشاورزی. کرج. پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران.بهمن 1388

2- بررسيروابطبينعناصراصليبازاريابيتوليدكنندگانمركباتشمالكشور. اولينهمايشسراسريكشاورزيومنابعطبيعيپايدار. تهران. 1392

3- تعيين ارزش اقتصادی آب در توليد محصول برنج درغرب استان مازندران. دومين همايش ملی آب در مزرعه. کرج. مرکز آموزش عالی امام خمینی. 29 مهر 1393

 

د- 3 مقالات چاپ شده در نشریات علمی

1- پیش بینی نرخ رشد و نرخ تورم در بخش کشاورزی ایران، مجله علمي – پژوهشي تحقیقات اقتصادی(دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران)، شماره 74، مرداد و شهریور1385.

2- تجزیه و تحلیل نرخ رشد و نرخ تورم و بررسی رابطه علیت آنها در بخش کشاورزی ایران، فصلنامه علمي – پژوهشي اقتصاد کشاورزی و توسعه.زمستان 1385.

3-بررسی تاثیر سیاستهای پولی و مالی بر متغیرهای عمده بخش کشاورزی ایران. مجله علمي – پژوهشي تحقیقات اقتصادی (پژوهشکده تحقیقات اقتصادی دانشگاه تربیت مدرس). زمستان 1386

4- برآورد ارزش تفريحی اکوسيستم ساحلی دريای خزر. مطالعه موردی: ساحل تفریحی رادیو-دریا شهرستان چالوس. مجله علمي – پژوهشي علوم محیطی دانشگاه شهید بهشتی. سال نهم.شماره سوم. بهار 1391

5-برآورد ارزش حفاظتی درياچه ولشت شهرستان چالوس با روش ارزشگذاري مشروط و استفاده از مدل دوگانه يک و نيم بعدي. مجله علمي – پژوهشي بوم شناسي كاربردي. سال دوم. شماره پنجم. پاييز1392

6- مقاله در دست داوري در مجلهJAST ( مجله با درجه ISI دانشكده كشاورزي دانشگاه تربيت مدرس) با عنوان:

Valuing Recreational Benefits in an Aquatic ecosystem Area with contingent valuation method: The Case of valasht lake, Iran.

.................................