دانشگاه سیدجمال الدین اسدآبادی

دبیرخانه مرکزی اولین همایش ملی پژوهش های کاربردی در تاریخ فرهنگ و بیداری اسلامی در دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی افتتاح شد



با حضور مسئولین عالی رتبه شهرستان اسدآباد، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه، توسط امام جمعه شهرستان اسدآباد و نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی صورت پذیرفت

روز دوشنبه مورخ 15دی ماه سال جاری، دبیرخانه مرکزی اولین همایش ملی پژوهش های کاربردی در تاریخ فرهنگ و بیداری اسلامی با حضور دکتر حسین مرادی مخلص؛ رییس محترم دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی و رییس همایش، حجت الاسلام و المسلمین حسینی مجد؛ امام جمعه محترم شهرستان اسدآباد، حاج کیومرث سرمدی؛ نماینده محترم مردم شریف شهرستان اسدآباد در مجلس شورای اسلامی، مهندس کتابی؛ فرماندار محترم شهرستان اسدآباد، مهندس فعله گری؛ شهردار محترم شهرستان اسدآباد، مهندس وفایی؛ معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزي استان همدان، دکتر جدی امین پور؛ مدیر اداری، مالی و پشتیبانی سازمان مدیریت و برنامه ریزي استان همدان، مهندس قربانی؛ معاون محترم صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی همدان، جمعی از مسئولین شهرستانی، مدیران و اعضای هیأت علمی دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی افتتاح و کار خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

در ابتدای مراسم دکتر مرادی مخلص ضمن عرض خیر مقدم و گرامیداشت ایام فاطمیه، روز بصیرت و یادکردن از سردار سلیمانی، در ابتدای سخنان خود به جمله تاریخی سید جمال الدین اسدآبادی؛ "دولت ها به عدل استوارند و ملت ها با علم زنده می شوند" در راستای نگاه ویژه آن سید بزرگوار به علم و دانش اشاره کردند و بیان داشتند سید جمال الدین اسدآبادی در طول دوران زیستن خود مظلوم بود و اکنون نیز تفکر آن عزیز بیدارگر به صورت عام اشاعه پیدا نکرده است که این مهم مسئولیت ما را خطیرتر می کند.

ایشان دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی؛ با ماموریت علوم انسانی را دانشگاهی چابک، با افکار بلند و اندیشه های نوین تلقی نمود و ابراز امیدواری کرد با بهره گیری از افکار مصلح شرق، تاثیر بسزایی در جامعه محوری و زنده نگهداشتن اندیشه های مانای سید جمال الدین اسدآبادی داشته باشد و نیز به منویات مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب و هفت توصیه ایشان اشاره کردند. و این نکته را متذکر شدند که دغدغه مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب اسلامی، مبحث علم و دانشگاه است چرا که اولین توصیه ایشان به جامعه دانشگاهی است.

 رییس همایش، در سخنان خود ضمن تشریح نسل های دانشگاهی در ادوار گذشته، دانشگاه امروزی را دانشگاه نسل چهارم خواندند که به صورت جامعه محور بتواند بخشی از مشکلات شهر، منطقه و کشور را مرتفع نماید. که دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی در این راستا سه اولویت دارد: 1- انجام رسالت ماموریت خود در حوزه علوم انسانی 2- جامعه محوری و تاثیر گزاری در شهرستان، منطقه و کشور 3 – پژوهش های کاربردی با دامنه بین دانشگاهی در سطوح مختلف. و هرکدام را با جزئیات تشریح کردند.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی مجد، حاج کیومرث سرمدی و مهندس کتابی؛ نکاتی را در خصوص اهمیت این همایش ملی و لزوم پژوهش در خصوص بیدارگر مشرق زمین سید جمال الدین اسدآبادی ارائه کردند و از رویکرد مدیریت دانشگاه سید جمال الدین اسدآبادی تشکر کردند.

سپس دکتر فرامرز میرزایی؛ از روسای سابق دانشگاه و دبیر علمی همایش به صورت مجازی در جلسه به سخنرانی پرداختند و بر لزوم پژوهش در حوزه سید جمال الدین اسدآبادی شناسی تاکید کردند ایشان همچنین دو سالانه بودن همایش را هم پیشنهاد کردند.

در ادامه هشت طرح جامعه محور دانشگاه قابل اجرا در شهرستان اسدآباد توسط اعضای هیآت علمی مطرح و دو طرح از آن ها ارائه گردید.

در پایان از دکتر ابوذر رمضانی؛ عضو هیأت علمی گروه فنی و مهندسی و دکتر مهدی عبدالملکی؛ عضو هیأت علمی گروه شیمی دانشگاه که طرح های فناورانه ایشان در بیست و یکمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن‌بازار و نوآوری کشور به تایید کمیته فنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رسیده بود تقدیر به عمل آمد.


تاریخ: ۱۳۹۹/۱۰/۱۵ ۱۶:۱۰ | دفعات بازدید: ۲۵۲۵ بازدید

برچسب ها: -



نظرات



ثبت نظر